ni kan ju gissa om jag är slut

Igår slutade vi skolan kl 17 så jag och Lisa gick till en pub för att äta pizza och dricka ett par glas tysk öl, istället för att åka hem.
Paulina kom och vi gick tillsammans till en irländsk pub där det bjöds på kareoke och trevligt folk, där mötte vi Tim och Paul (nya tyska vänner).
Vid ett-tiden var det bara jag och Paul kvar av sällskapet, och jag var hungrig (ovanligt!) så vi gick för att leta efter en restaurang, men alla vi hittade var tyvärr stängda. Istället följde jag med honom hem och han lagade jättegod pastasoppa till mig. Vi kollade på bland annat tyska djungelboken, och sen lyckades jag somna en eller två timmar.
Kom hem klockan tio imorse och sen dess har jag sett på True Blood.. nu är jag död och måste sova!

sen jag kom hit till Kiel har det varit mycket festande. Eftersom skolan börjar 15.00 och slutar 17.00 vissa dagar så brukar vi passa på att gå ut mitt i veckorna.
Ett bra sätt att få prata tyska, och lära känna nya människor.
Förutom dom i klassen har jag lärt känna ganska många på väldigt kort tid (tre veckor, men känns som en evighet sen jag kom hit!).

Om någon vecka ska vi till Hamburg för att shoppa på Monki. Blev överlycklig när jag hörde att det fanns där! Här i kiel är den bästa affären H&M...

och i början av mars fyller både Sofie (svenska som jobbar på irländska puben) och min klasskompis Andreas år. Det ska vi fira med fest och utgång!

Nu i helgen är det festival i Kiel, och det får vi inte missa! Tur att jag inte är den enda festprissen i stan!=D


saknar er hemma i sverige,
pussspusss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0