magont och telefonintervju

idag var jag i skolan, till skillnad från igår då jag stannade hemma. Mest för att jag var sjukt trött, i och med att jag kom hem tio på morgonen...

hade grym magont igår eftermiddag. Sjukt vad ont jag hade. Inte haft så sen jag var yngre och hade problem emd njurar och blindtarm.
Raisa var inte hemma, jag funderade på att ringa ambulans. Fick kramper som inte går att beskriva.. på sidorna av magen och bak i hela ryggen.
jag borde ta kontakt med sjukvården här i tyskland, dom kanske är bättre här. I min journal i sverige står det att jag har fel på mina tarmar, men ingen kan svara på vad som är fel. Och inga tester görs, om du inte har dödsont.
Jag hade det en gång (men då inte i njurarna utan i blindtarmen) och då fick jag smärtstillande och blev tillsagd att om jag får lika ont igen kan dom operera bort den.
stört!
Det  var sjukt jobbigt att få ont när jag vet att jag är själv här i Tyskland. Kan liksom inte ringa någon kompis eller familjemedlem som kan skjutsa mig till akuten. Jag hade så ont att jag seriöst trodde att jag skulle få tarmvred eller något annat läskigt.
Jag ville ha pappa här vid det tillfället! hehe =)

aja hur somhelst.. idag hade jag min efterlängtade intervju med vuxenförvaltningen i Eskilstuna. Det gick bra, men jag var SJUKT nervös. Jag har varit på många intervjuer och varje gång är jag nervös, men nervositeten brukar släppa när man väl satt sig ner med personen som ska intervjua en. Men intervju över telefon var fan det värsta! Vi pratade i 25 minuter och när vi lagt på hade jag handsvett och ARMSVETT!! så himla nervös var jag.

Nu hoppas jag på att jag får jobbet.. vad jag vet så har många varit på intervju (därbland Daniel =D lycka till!) och de var där personligen. Att ge intervju på telefon är väl inte direkt det bästa alternativet.. men jag hoppas!

tur att jag har med mig ipren. är fortfarande öm i magen. Inte konstigt med tanke på att jag spydde upp hela magen igår. antar att jag har träningsvärk efter det.

men vad gör det om hundra år. pusspuss




Kommentarer
Postat av: Daniel

Aj i magen... låter som njursten, min morsta hade också det förrut.



Hoppas det går vägen med vuxenförvaltningen! Du har ju en sommars erfarenhet så!

2010-02-25 @ 20:33:49
Postat av: Frida

Vad är det för jobb du och Daniel söker?



Vet du vad det kostar att få sjukvård i tyskland? Eller får du det gratis för att det är inom EU? Du borde kolla upp det, låter inte alls bra :/



KRAM till dig

2010-02-25 @ 23:38:06
Postat av: linda

vi har sökt semestervikarietjänster på vuxenförvaltningen i eskilstuna.. det handlar om jobb på äldreboende.



jag har faktiskt ingen aning, men har lite svenska vänner som bott här i flera år som jag ska prata med det om på lördag! hoppas att det inte är alltför dyrt! har hört att tandvården är billigare här iallafall.



Nu ska jag sova! Pusss =D

2010-02-26 @ 01:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0