ääter banan

mamma och jag har inte pratat något sen jag flyttade hit. Hon har inget internet och att ringa till mig kostar mycket, 20 kronor i minuten om man inte har något speciellt kontantkort.
vi har brevväxlat lite, och det är ju mycket roligare och personligare än mail! =)
dock har jag saknat hennes röst (som så många andras!) så jag kostade precis på mig ett samtal till henne. Laddade på min svenska mobil med comviq amigo, och då kostade det bara 4,50kr/minut. Vi pratade i en halvtimme och det kostade 150 kronor, värt!

hon ska skicka smågodis till mig imorgon =)!

förresten, vi har varit i kontakt med han som säljer conversen på ebay.com och vi fick mängdrabatt.. 7 par skor för 945 kronor, dvs bara 135kr per par, inkl frakt! SJUKT billigt!
om vi skulle vara lite kriminella skulle vi kunnat sälja 2 par converse för minst 600kr på tradera, och därmed få 5 par converse för endast 245kr, vilket innebär 49kr/par för ÄKTA och SPRILLANSNYA converse!

men nää, det ska vi icke göra.
(men vi funderade på det.....)

nu är jag glad! saknar min familj!

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är när man är borta som man inser vad & vilka som betyder mest <3

2010-02-24 @ 22:00:27
URL: http://joisol.blogg.se/
Postat av: linda

du har så rätt! och man märker vilka som inte bryr sig om en..!

2010-02-25 @ 23:00:26
Postat av: Frida

Men det är väl inte olagligt? Du får väl köpa vad du vill och sedan sälja det?



Jag tänkte precis att jag skulle köpa smågodis till dig och skicka på posten. Men då är det redan fixat förstår jag :)

Jag älskar att skicka vykort och paket, bara för att jag vet hur glad man blir!

2010-02-25 @ 23:35:29
Postat av: linda

ah om vi skulle göra det nån gång kanske! om man tjänar för mycket måste man betala skatt på det.

Framförallt om det är köpt för att säljas.. annan sak att sälja begagnat



vilken synd att jag skrev att mamma skulle skicka, annars skule jag fått massa! ;) haha skoja! =)

vi får höras på skype en dag!

2010-02-25 @ 23:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0